homestaging genom bildskärm & Video
Homestaging med hjälp av video ger liv åt bildskärm & bostad
Still Panorama erbjuder video anpassade till dina homestaging -behov och din platta bildskärm. Videofilmerna syftar till att höja uppfattningen av den interiöra nivån genom att tillföra modern stil och konst. Genom video påverkas även atmosfären på ett lugnande och trevligt sätt. De potentiella köparna kommer att få ett bättre intryck av din bostad och öka chanserna för ett högre försäljningspris.
Video-filmerna visar exempelvis en vacker eftermiddag, där solen sänker sig över havet. Video-filmerna är filmade i High Definition, HD, och har naturligt ljud. Video-filmerna visar ett motiv under hela speltiden. Videons längd varierar mellan 30 minuter till 5 timmar beroende på vilken film.
Bildskärmen hjälper din homestaging när du ska sälja bostad
När du ska sälja bostad är det viktigt att tänka på homestyling. Detta betyder mer än att bara städa och plocka bort i bostaden. Här ingår det att snygga till bostadens alla utrymmen, måla och tapetsera, kanske byta ut hela bohaget, mot ett mer modernt och tilltalande, placera ut blommor och gömma under sladdar.
En sak som ofta glöms bort är bildskärmen. I moderna hushåll är det en platt bildskärm som tenderar att bli större och större och som dessutom ofta finns på fler än ett ställe i bostaden. Vid bostadsförsäljningar är det vanligt att bildskärmarna är avstängda och tomma. En platt bildskärm bidrar i vanliga fall till ett modernt uttryck av lägenheten. Under dagtid, då visningstillfället oftast är, blottas baksidan av den moderna utrustningen, då den är avstängd, svart och platskrävande.
I värsta fall kan en svart bildskärm försämra möjligheterna till en försäljning eller påverka priset. För att fokus skall tas från de negativa aspekterna med en stor, platt bildskärm, bör bildskärmen fyllas med ett vackert motiv och rörelse. Rörelserna får inte vara för stora, utan bilden skall fungera som en bakgrund till rummet, likt en tavla.
Still Panoramas video-filmer passar till bostadsförsäljningar och har prövats med lyckat resultat. De potentiella köparna uppskattar video-filmerna. De är vackra och tillför rummet en trevlig atmosfär. Att en bildskärm skulle vara för stor är inget de tänker på.
Hur du väljer vilken video-film som passar för Home staging
När du säljer din bostad bör du tänka på vilka assosiationer den potensielle köparen skall få. Kunden har alltid en längtan. Oftast är det längtan efter sol och kanske vyer som de förknippar med semestern. Under en grå marsdag, under snösmältningen passar exempelvis en vårfilm med nyutsprungna vitsippor. Kunden får positiva assosiationer, vilket bidrar till prisutvecklingen när du säljer din bostad. Ligger bostaden i inlandet eller ligger den kustnära? Detta kan ha betydelse för valet av video. Ett kustmotiv passar bra om bostaden ligger nära havet eller kanske Vänern. Däremot kan det uppfattas som malplacerat om ett kustmotiv visas i exempelvis Kiruna. Här passar då hellre en video som visar fjällen.
Hur köper och använder man Still Panoramas video-filmer?
Filmerna laddas ner (download) från Still Panorama Online Store efter genomfört köp. En förutsättning för att de skall kunna spelas upp är att Windows Media Player 9 eller senare finns installerat på datorn. Datorns VGA-uttag kopplas till valfri platt-tv eller monitor. Det finns även tekniska lösningar för trådlös överföring av ljud och bild. Tala med din TV-handlare.
Ska du ta homestaging till en ny nivå och maximera priset?
Är du redo att släppa din bostad för ett undervärderat pris, eller vill du göra allt för att få upp priset? Under de få dagar som bostaden visas måste du göra allt för att få upp priset. Homestaging-företagen lever på detta och det finns en anledning till varför de kan göra det. Att köpa blommor, sätta upp nya gardiner och måla om den slitna väggen ses av de flesta som självklarheter, men snubbla inte på mållinjen. Still Panoramas video-filmer kan vara pricken över i:et. Tveka inte. Du har lite att förlora och mycket att vinna!
"There is never a second chance to make a first impression"